Disse betingelsene gjelder for salg av varer fra ESCA til forbrukere. Betingelsene utgjør sammen med din bestilling og ordrebekreftelse det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet.

  • Priser: Alle priser er oppgitt i norske kroner (NOK) og inkluderer merverdiavgift (MVA).
  • Betalingsmåter: Betaling kan skje ved følgende alternativer:
    • Faktura
    • PayPal
    • Klarna


  • Ordrebekreftelse: Etter gjennomført bestilling vil du motta en ordrebekreftelse på e-post. Vennligst kontroller at opplysningene er korrekte.
  • Endring av bestilling: Ta snarest mulig kontakt med kundeservice på epost: sales(at)escaglobal.no dersom du ønsker å endre eller kansellere bestillingen.
  • Normaltid: Vi etterstreber å sende varene innen 1-3 virkedager etter mottatt bestilling og betaling.
  • Transporttid: Vanligvis 2-5 virkedager avhengig av leveringssted.

  • Shipping company: We use Posten/Bring for delivery.

  • Standard shipping: For deliveries in Norway and Europe, we offer free shipping.

  • Notification : In the event of delays, we will inform you as soon as possible.
  • Rights: You have the right to cancel the purchase in the event of a significant delay.

  • Du har rett til å angre kjøpet innen 14 dager fra den dagen du mottok varen uten å oppgi noen grunn.

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi Esca Global AS melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. 

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra Esca Global AS.

Reklamasjon til Esca Global AS skal skje skriftlig.

Retting eller omlevering
Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Esca Global AS kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder Esca Global AS urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Esca Global AS har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

Prisavslag
Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.

Heving
Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.